صور شهداء ثورة 25 يناير

صور شهداء ثورة 25 يناير

http://a5.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc6/hs257.snc6/180534_124810577591163_122752104463677_176453_3897450_n.jpg





http://www.epltalk.com/wp-content/uploads/2010/05/download-now.gif


صور شهداء ثورة 25 يناير - ولكن ليس كل الشهداء

خالد سعيد

أحمد بسيوني

http://a3.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc6/hs069.snc6/167949_10150132914505110_593045109_8265188_7245344_n.jpg

مدرس بتربية فنية - جامعة حلوان
أب لطفلين : سلمى وادم
اتقتل في ميدان التحرير
31 سنة

Ahmad Bassiouny
31 years old
An assistant professor of Art at Helwan Uni.
Father of 2 kids : Salma and Adam
He was killed in Tahrir Square



اسلام

http://a6.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc6/hs268.snc6/179683_10150133000905110_593045109_8266288_253668_n.jpg

تاريخ الميلاد :1/3/1989
حاصل على ليسانس اداب قسم الحضارات الاوروبيه بتقدير مقبول لعام 2010


Eslam Bakir
DOB: 01-03-1989
BA of Arts in European Culture , 2010


أحمد ايهاب

http://a6.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash1/hs888.ash1/179651_10150133004050110_593045109_8266319_724830_n.jpg


مهندس
لسا متجوز من شهرين وكان لسا راجع من شهر العسل
اتضب بالرصاص يوم 28يناير وفضل في المستشفى لغاية ما مات يوم 3 فبراير
25

25
Engineer
A newly wed, has just gotten back from his honey moon
Shot on 28 of January Demonstrations and was hospitalized untill dying on Feb 3rd



حسين طه

http://a7.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc6/hs253.snc6/180130_10150133047800110_593045109_8266783_794488_n.jpg

مواليد 1992
بيدرس في كلية الحقوق
استشهد في اسكندرية يوم 28 يناير جمعة الغضب


Hussien Taha
born 1992
Studies Law
killed in Alexandria on January 28 (Friday of Anger)



عمرو غريب




http://a6.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc6/hs018.snc6/166832_10150133111175110_593045109_8267406_5250664_n.jpg



طالب في كلية اداب
25 سنة
عمرو غير منتمي لأي حزب سياسي ، هو بس واحد من شباب مصر اللي لما صدق لقى فرصة يعبر فيها عن نفسه

صفحة الشهيد عمرو غريب على الفيس بوك

25 Amr Gharib
studies at the faculty of Arts, Ain Shams University
lives in Hadayek Al Qubba (a walking distance from Mubarak Palace)
Amr was not part of any political party or group. Just one of the Egyptian youth who has waited for so long for a chance to speak up their minds



سيف الله مصطفى

http://a6.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash1/hs892.ash1/180038_10150133437910110_593045109_8271446_5493282_n.jpg


لم ينزل المظاهرات ولكنه أصيب عن طريق الخطأ يوم 28 يناير ، وتوفي على أثره يوم 1 فبراير
سيف كان مروح على البيت فى الوقت اللى كانو بيستولو على قسم شرطة مدينة نصر اول "بجوار الجامعه العماليه فى اول عباس العقاد " و كان فى مقاومه من الشعب و الظباط الشرفاء من داخل القسم فاصيب بطلق نارى فى راسه
16 سنة


16 years old, youngest martyr so far Saif-Allah Mustafa
He was not part of the demonstration but he was thought to be
shot on Jan 28th and died 2 days after



الشهيد محمد محروس

http://a8.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash1/hs782.ash1/167219_10150133440745110_593045109_8271451_2726645_n.jpg

مهندس ديكور
قٌتل رميا بالصاص أمام قسم شرطة الخليفة
29


29 Mohamed Mahrous
interior designer
Shot in front of Al Khalifa police station



محمد عماد حسين

http://a8.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc6/hs076.snc6/168662_10150133568940110_593045109_8273378_1228227_n.jpg


23 سنة


23
Muhamed Emad Hussien

الشهيد محمد راشد


http://www.portsaid-online.com/images/images/portsaid/158816071610158315761608158515871593161015831.jpg

سلمى

http://files2.fatakat.com/2011/2/12968371164844.jpg

الشهيدة سلمى
توفيت بسبب نزيف داخلي اثر ضربة تلقتها اثناء وجودها في المظاهرات

الشهيد كريم

http://files2.fatakat.com/2011/2/12968375485513.jpg

الشهيد كريم
كريم بنونة
29 سنة
مهندس Technical Team leader
أب لطفلين: عمر ومريم

محمد عبدالمنعم حسنين

http://files2.fatakat.com/2011/2/12968520793810.jpg

محمد عبدالمنعم حسنين
20 سنة


طارق اسامة نور

http://a7.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash1/hs888.ash1/179606_10150133827980110_593045109_8277020_1645776_n.jpg

Age: 34
Occupation: Police Officer (Major), Modereyet Amn El Qaliubeya
Where: Shobra El Kheima
When: 29 January 2011
How: Shot in The Head (During gun fight near El Mo2asassa Sq.)
‪Name: Tarek Ossama Nour
Notes: Father of Malak (7 years old)

الشهيد محمود سعيد هديه

http://a8.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash1/hs800.ash1/169090_10150134105810110_593045109_8281347_3289602_n.jpg


الشهيد محمود سعيد هديه
السن : 14 عاما
استشهد يوم 28 يناير 2011

Mahmoud Said Hedya
14

إسلام رأفت

http://a1.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc6/hs268.snc6/179683_10150134109965110_593045109_8281444_6164470_n.jpg

إسلام رأفت
شهيد يوم 28/1
صدمته عربيه هيئه دبلوماسيه فى شارع القصر العينى
و أستشهد بكسر فى الجمجه

Eslam Ra'fat
Was hit by a car of Diplomatic authority in Qasr Al-Ainy St (near Tahrir square, where the ministry of interior affairs is located) on Jan 28th
He suffered a broken skull



الوصف - صور شهداء ثورة 25 يناير

شهداء ثورة 25 يناير

33 التعليقات:

بنت مصرية يقول...

رحمة الله على شهداء الثورة فهم في سبيل الله والوطن

غير معرف يقول...

ربنا يرحمكم جميعا وحقكم وبلدكم هيرجعولكم ان شاء الله ويصبر اهلكم

غير معرف يقول...

حسين محمد حسن

شهيد جمعه الغضب

استشهد تحت عجلات عربات الامن المركزى

http://up.arab-x.com/Feb11/Xlt60895.jpg

غير معرف يقول...

يــــــــــــــــــــــــــــــــارب ارحمهوم

nesma_pinkrose يقول...

شهداء ثورة 25 يناير

غير معرف يقول...

مش قادر أتكلم بس عايز اقول لو الشهداء دول سامعني عايز اقولهم انا كنت معكم بجمعة الغضب وصبني الي صبني بس نفسي أسألكم مخدتونيش ليه معكم يا ريتني استشهدت معكمنفسي ابكي مش عارف ربنا يرحمكم ويدخلكم مدخل الشهداء

fatima يقول...

انا لله وانا اليه راجعين
ربنا يرحمهم كلهم و يوسع قبرهم الله هما امين

غير معرف يقول...

الله يرحمهم ويكونوا فى الجنة

غير معرف يقول...

دول مش مرح دول بيحبوا مصر بجد

غير معرف يقول...

الشهيد حبيب اللة الى جنة الخلد الله يرحمهم ويصبر اهلهم ادعو من الله عز وجل ان يجمعنامعم فى الجنة

نور الإسلام يقول...

بسم الله الرحمن الرحيم (ولا تحسبن الذين قتلوا فى سبيل الله أموات بل أحياء عند ربهم يرزقون )صدق الله العظيم
رحمة الله عليهم

غير معرف يقول...

مش عارفة اقوول ايه غير حسبنا الله و نعم الوكيل فكل اللى ما زالوا مؤيدين للجزار حسنى مبارك يعنى بعد كل اللى ماتوا شهداء وتركوا اهلهم واسرهم علشان نعيش فى امان انتوا لسه على رايكم .انا بناشد كل اللى فكررو ان هما ينزلو و بلفعل بعضهم نزلوا لكى يواسوا الجزار حسنى فى مرضه.. خسارة ان اسمه ياخذ حيذ من كلامى ..من الاخر احترموا نفسكم و على الله حد يعمل كده تانى علشان الرد بعد كده هتزعلوا منه قوى علشان انا لحد دلوقتى بتكلم عدل المرة الجاية هقلب على منظر شكلكوا قوى وعلى فكرة قريب قوى حسنى هيموت واللى هيطلع جنازته هيحصلوا.................فى النهية او تقدروا تقولوا ان مش هيا ديه النهاية لان لسه فى عندى كلام وافال كتير هقولهالكوا ...بس دلوقتى اسال البنى ادميين اللى عندهم دم وبيحسوا ودول على فكرة كتيير قوى ..بدون لفت النظر الى اللى لا ينطبق عليهم حيوانات لان الحيوانات لوفاهمه وشافت عيون كل شهيدوشهيده ...لكانت عيطت بدل الدموع دم...اسالكم قرائة الفاتحة على روح هؤلاء الشهداء... وانتظروا ردى قريباانا هكلمكم باسم الشهيد اللى عمرى فى حياتى ماقابلتة.وانا اكن باحترامى وتقديرى لكل هؤلاء الشهداء ولكن ياريت نختار اسامى الشهداء لنتواصل بها مع بنا طوول عمرنا حتى لاننساهم لحظة ما .وهذا ليس خوف لان انتهى خلاص عهد الخوف.وعلى فكرة انا طالبة اولى ثانوى وانا ايضااسمى الشهيد محمد عمادحسن والسلام عليكم

غير معرف يقول...

الله يرحمهم جميعا ويسكنهم فسيح جناتة ويصبر اهايهم على فراقهم ماشاء الله عليهم شباب زى الورد ربنا يرحمهم يارب امين يارب العالمين

غير معرف يقول...

السلام عليكم انا الشهيد محمد عماد حسين انا بحب اقول الله يكون فى عون المصريينوغيرهم من الناس اللى بتحاربمعمر القذافىفى ليبيا..ودلوقتى نقدر نتكلم علينا احنا المصريين احنا على فكرةاحنااحسن من لفراعنةبكتير احنا قدرنابعونالله وباروحناودمائناان نتخلص من الفرعون بتاع عهدنا لكن الفراعنة معرفوش يعملوا ذلك ودلوقتى نحمد الله ونبدا فى تنظيف بلدنا من الذين دمروها وضيعوا اقتصادها ويجب علينا شكر المجلس الاعلى للقوات المسلحة لكل ما قدمه لناوان نساعده ايضا فى تنظيف البلد لان دى بلدنا وبلد ولادنا وبلد شهدئنا الذين ضحوا بعمرهم من اجل تنظيفها ايضا لذا يجب استكمال مسيرتهمبتعاونا مع الجيش وبعد ذلك يجب ان نطلق على ميدان التحرير ميدان الشهداء مع نصب لهم لوح تذكارى من الجرانيت مكتوب عليه اساميهم ويجب علينا ايضا ان نستمر فى حملات تنظيف شوارع بلدناويوجد ايضا مجهودات اخرى سوف اقول عليها فى خطاباتى معكم والان اشكركم على استماعكم لكلامى ومقترحاتى لتحسين بلدنا مصر الىالافضل ان شاء الله وارجو مشاراكتكم معى والسلام عليكم انا الشهيد محمد عماد حسين وانا غير ذلك طالبة فى الصف الاول للثانوى العام

غير معرف يقول...

السلام عليكم وصباح اخير فى هذا الصباح صباح يوم26 فبراير قام الجيش المصرى الخائن بضرب المعتصمين فى ميدان التحرير للمطالبة بتحقيق مطالب الثورة قام الجيش الخائن باطفاء النور فى ميداب التحرير وضرب المعتصمين بلعصا الكهربائيه والهراوات لكى يخرجوهم من الميدان.على فكره بالعملوه ده نقدر نقول ان الجيش الخائن قلب الطربيظه على نفسه ومن الان ادعوا الشعب الى النزول اليو واستكمال مسيرة شهدائنا ومسيرتنا السلمية ضد النظام الفاسد وحلفائه رافعين شعراتنا فى سماء مصر الغالية اللى ضحوا من اجلها الكثيريين وشعاراتنا هى ثوره ثوره حتى النصر ثوره فى كل شوارع مصر.والان اقدر ابشركم ان يجب ان نبدا فى حماية نفسنا بادينا وعدم الثقه فى اى جهه .لان الجيش اللى هوا اكبر حهه خنا وافتكرنا مبنفهمش ذى ما رئيسه كان فكرنا مبنفهمش ومتخلفيين طب دا يرضى مين يعنى ...يعنى احنا مشينا الرئيس اللى كان بيحكمكوا وتقوموا انتوا تستهيفونا وتعملونا معاملته ..الواحد بيستغرب دا فى مثل بيقول اللى يتلسع من الشربه ينفخ فى الذبادى .انا ش فاهمه انتوا قلتوا ان انتوا هتنظفوا البلد .بصراحه دا اغرب تنظيف شفته فى حياتى بدل ما تضربونا اضربوا اسرائيل وامريكا اللى بتحب تتدخل فى اللى ملهاش فيه ..انا الشهيد محمد عماد حسين وايضا طالبه فى الصف الاول الثانوى اللى باين كده ان مافيش مدارس السنه ديه لحد ماتخلص هذه المعارك وادعوا شعب مصر الى الصبر وعدم الياس لان احنا قطعا راس الثعبان اللى باقى باذن الله مقدور عليه انتظر رددودكم وتواصلكم معى على هذه الصحه صفحة صور شهداء ثورة 25يناير كل جديد واريد ان استمع الى رائيكم فى ما يحدث فى مصر الغاليه والسلام عليكم.

غير معرف يقول...

لاتنسوا قراءة الفاتحه على ارواح شهدائنا انا الشهيد محمد عماد حسين وايضا طالبة فى الصف الاول الثانوى العام

غير معرف يقول...

السلام عليكم عارفين يا جماعة اظاهر ان الجيش بيحب مصر طلع المجلس الاعلى للقوات المسلحة من شوية بيقول ان اللى حصل امس نتيجة شوية احتجاجات بين الشعب والجيش وان الجيش اعطى للمعتصميين فرصة لكى يخلواالميدان ..طب والنبى حد يرد على الكلام دة من اول الثورة بنقول مش هنمشى الا لملا تتنفذ مطالبنا تقوموا تقولوا ان انتوا اعطيتوا فرصه لينا ان احنا نمشى .احنا مظاهراتنا سلمية ومطالبها مفهومة مش عايزه الحوارات دى كلهااناالشهيدمحمد عماد حسين وايضا طالبة فى الصف الاول الثانوى وياريت خطاباتى كلها تظهراليوم قبل غد

غير معرف يقول...

ربنا ينتقم من مبارك واريد من كل الناس ان يطلبوا بالاموال التي اخذها مبارك ويقموا بمحاكمته و الشهداءربنا يرحمهم و ان يدخلهم فسيح جناته

غير معرف يقول...

السلام عليكم انا الشهيد محمدعمادحسين فى البدايةاوجه تحياتى للموقع هذا المتميز واطلب من لجهات المعنية الانتباة الى ارجاع مال بلدنا من الخارج بكل سرعة لان هذا سوف يهدا من ثورتنا نوعا ما وطبعا منقدرش ننسى ان الصفحة هذة تكون صفحة الشهداء اذا من الواجب علينا القيام بتنزيل صورة الشهيد خالد سعيد ضحية قانون الطوارى فهو كان سببا من اسباب قيام الثورة تحت شعار كلنا خالد سعيد نحن نطاب فقط القيام بانزال صورته ليس اكثر فهو يستحق ذلك فهذا سوف نعتبره تقدير من الموقع المتميز للشهيد خالد وايضا لاسرته وايضا للذين يشتركون بارئهم فى هذا الموقع مع كل الاحترام للصراحه الكامله لهذا الموقع.وشكرا وارجع اعيد على الشخص اللى قال ان يجب عليناان نطالب باموالنا اللى اخذها مبارك وان نقوم بمحاكته فهذا اجمل اقتراح وانا اوافق عليه بالتاكيد واريد ان اسمع باقى الاراء لو سمحتوا.....والله يرحم شهدئنا ومصر بخير ما دام فى اشخاص كثيرة مستعدة ان تكون شهيده فى سبيل الله والوطن واخذ حقوقالشهداء السابقين ..فهم السابقون ونحن اللاحقون ان شاء الله. والناس ديه كتيره جداوانا من ضمنهم اناالشهيد محمد عماد حسن وايضا طالبه فى الصف الاول لثانوى وارجوا تحقيق طلب اشخاص كثيرة بوضع صورة ضحية قانون الطوارى خالد سعيد فى هذه الصفحة غدا ان شاء الله وتشرف الموقع ووافق على هذا الطلب ومع الشكر والسلام عليكم ونلتقى غدا ان شاء الله بخطاب اخر مع وجود صورة الشهيد خالد محمد سعيد.

salahsalem يقول...

اعلموا يارفاق ان رسول الله صلى الله عليه وسلم قال فيما معناه :(( إن من أعظم الشهادة عند الله كلمة حق عند سلطان جائر )) وهؤلاء قالوا كلمة الحق فجار عليهم السلطان الظالم ...

غير معرف يقول...

السلام عليكم اود ان اعولق على الراىء السابق فهذا ايضا من افضل التعليقات اللى اتكتبت واود ان اؤكد ايضا بقول الله عز وجل (ولا تحسبن الذين قتلوا فى سبيل الله بل هم احياء عند ربهم يرزقون)صدق الله العظيم وربنا يصبر كل اهالى الشهداء انا طالبة فى الصف الاول الثانوى وايضا انا ايضا الشهيد محمد عماد حسين كما ذكرت فى اول تعليق لى واطلب من كل اللى بيدخلوا على هذه الصفحه قراءة الفاتحه على ارواح شهدئنا.

غير معرف يقول...

السلام عليكم اللة يرحمهم ولكن كيف الشهيد محمد عماد حسين يكتب تعليقات هنا ارجو التوضيح

رضا جمعه يقول...

سامح محمد السيد ابو خلف الشهير بسامح محمد الظنى شهيد يوم جمعه الغضب فى مدينه المنصورة طلق نارى من اسفل الاذن اليمنى ويخرج من اسفل الاذن اليسرى واستشهد فى الحال الله يرحم جميع الشهداء وارجا من اخوانى واخواتى الاعزاء كل من يدخل الغرفه قرات الفاتحه على ارواحهم الطاهرة وشكرا

غير معرف يقول...

السلام عليكم انا الشهيد محمد عماد حسين وايضا طالبة فى الصف الاول الثانوى واوضح معنى كلامى هذا لصاحب او صاحبة التعليق السابق هو ان انا فى الاصل طالبة فى الصف الاول من ثانوى عام ولكن اخترت اسم من احد اسماء الشهداء للتحدث به معكم وذكرت ف اول تعليق لى ان هذا ليس خوف لان عهد الخوف انتهى بل هو اقل كلمة شكر اقدر ان اوجهها لكل الشهداء وايضا ذكرت ان هذا لكى لا ننسىاهم لحظة ما وايضا طلبت منكم ان فى خطابتكم تقدروا على ذكر بعض او جزء من اسمائهم ونعتبر ذلك تقدير لهم لانهم لو كانوا عايشين كانوا هيكتبوا و يقولوا كلام كتير وسوف يذكرون اسمائهم .وشكرا لاستماعكم لى وانا ارجوا ايضا ان استمع لارائكم.. ومن كل قلبى اوجه شكرى لهذا الموقع لتنفيذه لطلبى بوضع صورة الشهيد خالد سعيد ضحية قانون الطوارىء واقول ان شاء اله سوف اقول رائيى فى كل ا يحدث فى مصر بكل وضوح وارجوا مشاركة باقى الزملاء برائيهم لكى اعرف ارائهم وبلمناسبة عارفين الرئيس اللى كان بعض الناس والفنانيين يايدووه كان عامل ايه فينا واحنا منعرفش ال ايه كان واخد معونه من بلاد الخارج لك يستطيع تحديد النسل طب والنبى ده كلام مش حرام اصلا ان حد يحدد النسل ... لا والمصيبة الاكبر المعونه ديه تقدر بالمليارات حد يصدق ان ده رائيس عدل دا كان بيستخدم معانا المثل اللى بيقول(لو شفت الاعمى كل غداه مش هتبقى ارحم من اللى عماه ) .كفايه دلوقتى على كده بدل ما فى ناس ضغتها يرتفع.السلام عليكم

غير معرف يقول...

السلام عليك اا طالبة فى الصف الاول الثانوى وانا اللى كنت بكتب تعلقاتى باسم الشهيد محمد عماد حسين دلوقتى هكتب تعلقاتى باسمى انا..(الطالبة نانسى).وشكرا

غير معرف يقول...

من ابناء محافظة بنى سويف الى المجلس الاعلى للقوات المسلحة ارجوا ارسال هذا البيان فورا ( جامعة النهضة ببنى سويف صاحبها والمحافظ السابق لبنى سويف الدكتور انس جعفر الناس ديه بنوا الجامعه ديه مكان مقابر جامعة النهضه مبنيه على اراضى كانت مقابر وقاما صاحب الجامعه مع انس جعفر بازالة هذه المقابر وسرقوا الاراضى اللى حول المقابر وبنوا عليها هذه الجامعه ولما الناس طالبوهم بدفع مبلغ هذه الاراضى اعترض صاحبها ورفض الدفع بيقول ان سعر المتر غالى وهوا اصلا بيدخلوه فى السنة ملايين وعدد طلابه 6000 طالب وطالبه نرجوا معاملة هذه الجامعة كما تم التعامل مع جامعة النيل بتاعت نظيف ياريت نلاقى رد سريع على هذا الكلام لان عهد النهب والسرقه انتهى وكمان عايزيين ننهى اثاره باذن الله )الطالبة نانسى

غير معرف يقول...

السلام عليكم انا الطالبة نانسى انا مش عارفه اقوول ايه بس كل اللى هقدر اقووله هو ان البلد ديه كان فيها وزراء مبيتقوش ربنا ومش عارفه اقوول ايه بجد بس كلكوا اكيد عرفتوا فضائح وزير الفضائح .دكتور الوقاحه حبيب العادلى ..بس انا باردوا هفضل اتكلم واقوول واسال هوا اللى احنا كنا فيه ده (كان امن دوله ولاامن حبيب العادلى )على العموم ان شاء الله ذى ما شفنا مكتبه فى امن الدوله هنشوف شنقه قريب جدا ربنا مبينساش حد ابدا وعقبال الباقى .

غير معرف يقول...

انت قدمتو اللى احنا ما قدرنش نعمله
ربنا يبصر اهلكم عليكم
وحسبي الله ونعم الوكيل
هنحاول ناخد حقكم على اد ما نقدر

غير معرف يقول...

السلام عليكم انا الطالبه نانسى ارجوا من كل اللى بيدخل على الصفحه ديه قرائة الفاتحه على ارواح شهدائنا والسلام عليكم

غير معرف يقول...

اناشهيدطيار خالدحقكم عليايا اخواتى

والد الشهد عبدالرحمن نبيل احمد يقول...

صيبة ابنى الشهيد عبدالرحمن نبيل احمد عبدالفتاح الزرباوى فى يوم جمة الغضب(28/1/2011) بطلق نارى فى راسة وظلة بالعناية المركزة حتى يوم (28/3/2011) وانتقل الى رحمت الله فى نفس اليوم بمستشفى المعادى للقوات المسلحة ولم يتم الهتمام بة من قبل اى مساول فى محافظة الفيوم ولو هدا الشهيد ابن لاعب كورة او الادتة راقصة لاهتما بة كبار مسؤلين المحافظة علمن بانة لم تهتم محافظة الفيوم بابنائة الشهداء فحين ان عددهم لا يتجاوز (6شهداء) مثل باقية المحافظات ولانة مطالب اخراء ونرجوا الاتصال بنا على (ت/0108681012) العنون /الفيوم اطسا بجوار المركز

غير معرف يقول...

انا الطالبه نانسى السلام عليكم الله يكون فى عون اهلى الشهداء بس انا بقولهم حق كل نقطة دم نزلت من ولادهم هيجى غصبن عن عين التخين فى البلد ديه لان ربنا فوق الكل وقادر يمحيهم كلهم واللى شفناه النهارده فى محاكمه مبارك ده اقل حاجه عايز اقولله هوا وولاده اللى طالعين مسكين مصاحف ( يعنى افتكرتوا المصاحف دلوقتى يا انجس من خلق الله عز وجل .......... دي الكلاب على نجاستها ديه انظف منكم......... واوعى تفتكر ياحسنى ان دخولك المحكمه على السرير هنحن بقى ونرخ انسى يا كوكوى كان زمان ...ولسسسسهههه ..... بس اوعى تنسى انك مرمت وجوعت وظلمت 85مليون شخص ....دا انت لو طلعت فى تابوت وحيات ماما سوزى لهنطلعك من التابوت وانت ميت وهنعلقك فى التحر ير وهنعدمك وانت ميت وكمان هنحنط جسمك ونحطه كتمثال فى ميدان التحرير علشان اى رئيس يجى يعرف ان الله حق وهتسقال ليه طب ماتدفنونى وتعملولى تمثال بعد كده وتحطوه فى المكان اللى يعجبكوا هنقولك لا المواد اللى هيتصنع منها التمثال خساره .........................شفت بقى ابقى خلى سريرك ينفعك

غير معرف يقول...

فى الجنة ونعيمهاااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا

إرسال تعليق

ما هو الجديد

تحميل/مشاهده/اغانى/افلام/كليبات/مدونة كل جديد/كل جديد/جديد

قد يهمك ايضا

رسائل حب